Saker jag får för mig

Det är väldigt spännande hur mina ögon och min hjärna inte kopplar alls ibland.

 

1. Nollepaketet

Jag lade ju upp en bild på det och fick en kommentar från en läsare om att jag hade skrivit att det var thaisås i paketet. Men, uppmärksammade hon, det står ju faktiskt India på flaskorna... Vilket fick mig att tänka på nästa händelse.

 

2. Dag- och nattcremen

Jag köpte en dag- och en nattcreme en gång. Burkarna såg precis likadana ut förutom att det stod nattcreme på den ena och dagcreme på den andra. Jag använde dem varje dag i kanske en, två, veckor, ibland tog jag fel burk, insåg det för att det stod fel sak på den och bytte. Efter en, två, veckor insåg jag att båda burkarna var nattcreme.

 

3. Meddelandet

I Taizé, där jag och min syster var för några veckor sedan, finns en stor anslagstavla som jag stod och kollade på en dag. Plötsligt fick jag syn på ett meddelande till min syster ”arriving the 4:th of August”. Som ni förstår var ”adresseringen” på engelska. Det visade sig att det var ett meddelande från hennes vän som varit där en vecka tidigare. Så sa hon någonting om att han kom från Stockholm, och då påpekade jag att det var lite konstigt egentligen att han skrev meddelandet på engelska då. Hon bara stirrade lite på mig och påpekade sedan att brevet var på svenska och bara adresseringen på engelska. I mitt minne är meddelandet fortfarande på engelska.


Kommentarer
Postat av: Linn Johansson

Sv: Ja, mitt schema är underbart!

2013-08-25 @ 18:55:36
URL: http://victorialinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0