Fars Dag

Idag är det fars dag och dags att fira alla pappor, vilket är ett jättebra tillfälle att prata om gener och mitt spetsiga öra. (Eftersom jag inte vet hur pappa känner inför att vara med på bloggen och jag inte ville göra ett inlägg som alla andra), Visserligen kommer den här genen egentligen från mammas sida, men från morfar, och han är ju också far.
 
I alla fall, mitt vänsteröra har på de senare åren blivit spetsigt. Men bara mitt vänstra öra. Jättekonstigt! Båda morfars öron är spetsiga, så jag antar att jag fått hälften av de generna (haha) vilket ju vore fullkomligt logiskt om det inte vore för att gener inte riktigt funkar så, då borde man ju ha olika färger på ögonen. Anyway: Som tur är så syns det nästan bara om en tittar på öronen rakt från sidan, hade ju varit jätteroligt annars, just att det bara är ett av dem liksom! Annars älskar jag ju spetsiga "alv / troll" öron, så jag har inte jättemycket emot det!
 
 
Mitt högeröra, alldeles vanligt rundat. (Ja, öron ser jättestora ut när man fokuserar på dem med kameran. Dumbo! <3)
 
 
Mitt vänstra, mycket mer spetsiga öra. Genetik är kul! :)
En bild när jag ser ut lite som ett troll vilket jag tyckte var mycket passande i sammanhanget! Men här ser ni också att tittat en inte rakt på örat så ser det inte så spetsigt ut!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

haha va gulligt att ha ett av varje!

2013-11-10 @ 19:45:59
URL: http://fames.se/madeleinealexandra/
Postat av: Åsa

Sv: Åh tack, vad glad jag blir!
Haft en bra dag?
Kram

2013-11-11 @ 22:07:04
URL: http://foreeveermee.blogg.se/
Postat av: Esmeralda

sv: jaa det tycker jag absolut du ska göra, värt det till max!! :D

åh vad coolt med olika öron haha :P

2013-11-12 @ 11:51:57
URL: http://getfitandhealthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0