Sömn

weheartit.com
 
Allra bäst för mig vore att sova 9 timmar per natt. Då är jag riktigt utvilad dagen efter. Men vem har tid att sova nio timmar per natt? Givetvis handlar det om att ta sig tid, men för mig är det väldigt svårt. Jag är en kvällsmänniska som älskar att gå upp tidigt. Så att jag har mer tid innan en aktivitet och inte sover bort hela dagarna.
 
Vanligtvis sover jag snarare 5 timmar än 9. Ett tag. Sen blir jag för trött för allt och börjar sova på eftermiddagarna. Sen kan jag vara uppe ännu längre. Ja ni förstår, en ond cirkel. Men något av det viktigaste för ens psykiska och fysiska välbefinnande är att sova tillräckligt mycket så jag ska försöka bli bättre på det här nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0